מצרכני תוכן
ליצרני תוכן!
ילדי גן רקפת במחניים (גליל עליון) מפיקים את הערך נדל בגלה-לי
הכול התחיל כשהגיע נדל לגן. הלל הסקרן לא מצא מידע בגוגלה
ויחד עם מיכל, מנהלת הגן, פנה אלינו בבקשה להוסיף את הערך.
גייסנו למשימה את ד"ר אליזבטה מורגוליס -
אחראית גידול פרוקי רגליים במוזיאון הטבע
ויחד עם ילדי הגן יצאנו להפיק את הערך.
לאחר איסוף המידע, קיימנו מפגש זום עם ד"ר מורגוליס -
אחראית גידול פרוקי רגליים במוזיאון הטבע.
שחשפה בפני הילדים את אוסף הנדלים שלה והשיבה על שאלותיהם, דייקה את המידע שמצאו וענתה על עוד המון שאלות שהתעוררו.
היא גם הראתה לילדים סרטונים שמציגים את התנהגות הנדל.
ילדי הגן חקרו בקבוצות קטנות, בשילוב ההורים,
וחיפשו תשובות לשאלות שהעלו הילדים,
כמו: מה הוא אוכל? מי האויב שלו? מי דומה לו?
וגם שאלות פחות שכיחות, כמו למה יש לו מחושים?
איך יודעים שהוא מת? איך מבדילים בין הזכר לנקבה?
השאלות ששאלו מעידות על אסטרטגיות חשיבה מגוונות
(חשיבה מסדר גבוה).
השלב הבא היה שלב עיבוד המידע: כתיבת התוכן, עריכת לשון
ועריכת הסרטונים. לאחר כל אלה הגענו לגן יחד עם המפקחת
ומנהלת מחלקת גני הילדים, הצגנו את הסרטונים וביקשנו
לקבל מילדי הגן משוב חוזר.
שאלנו אותם האם המידע מוצג בצורה בהירה ומובנת?
ואיך אפשר לשפר את הסרטונים?
במליאה התפתח דיון מעמיק המעיד על חשיבה ביקורתית,
יכולת הכללה והעברה.
לילדים היו מגוון רעיונות, למשל:
לשים תמונה של הנדל הגדול ליד הנדל הקטן,
כך שיהיה אפשר לראות שהוא קטן, להראות את הנדל מתחת לסלע,
לסמן את הרגלסות, ועוד.
לבקשת ילדי הגן ערכנו מחדש את הסרטונים והוספנו את כל בקשותיהם.
הדבר האחרון שעשינו היה לבחור סמל לערך - הצגנו שתי אפשרויות וערכנו סקר בכמה כמה. ילדי הגן בחרו בסמל שעלה למערכת.
אין ספק שהפרויקט העניק ערך מוסף (תרתי משמע)!
הוכחנו שילדים בגן יכולים להפוך מצרכני תוכן ליצרני תוכן,
כל מה שצריך זה עידוד והתמדה!
תודה גדולה למיכל שמאי קפלן, מנהלת גן רקפת, קלאודיה אוסטרובסקי - מפקחת משרד החינוך (בדימוס),
על הליווי והאמונה, לשרון גידו מנהלת מחלקת גני הילדים בגליל עליון על החזון והגשמתו ועל שנים של תמיכה,
לד"ר מורגוליס - אחראית גידול פרוקי רגליים במוזיאון הטבע על ההנחייה והדיוק,
והכי חשוב תודה לילדי הגן ולהלל יוזם הערך!
קיץ נעים,
צוות גוגלה
חפשו אותנו ברשתות החברתיות: גוגלה 04-6363762 info@googale.co.il www.googale.co.il