כיצד נולדו כלי
גוּגָלֶה ?
מבעד למשקפיים מקבל העולם ממד נוסף: יש הרואים אותו בוורוד, ה"ירוקים" – הירוק לנגד עיניהם,
ואני, ששנים רבות הרכבתי את "משקפי הגיל הרך", מתבוננת בעולם וממשיכה לראות אותו מבעדם,
שואלת איך ראוי לו להיות – עבור ילדים קטנים....
ברונר אמר (מזמן) שאפשר ללמד כל דבר בכל גיל, בדרכים מתאימות, מתוך יושר אינטלקטואלי,
ודיואי הבהיר (עוד לפניו) שילדים צעירים לומדים ובהנאה!
בעיקר תוך כדי משחק, שעה שהם מחקים את פעילות המבוגרים.
כנראה ראוי לנהוג כך – ללמד מגיל רך את שניתן, ובדרכים נאותות.
הפנמנו את זה ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו. פיתחנו בעבורם והעמדנו לרשותם כמעט כל כלי שבו משתמשים מבוגרים: כלי בישול וכלי נגרות, כלי גינה וכלי נגינה, וגם כלי תחבורה כמו אופניים. תוך כדי משחק, הם רוכשים שפה וידע, כללי זהירות ונורמות התנהגות, ולמעשה כל מה שחשוב לדעת על העולם שאל תוכו הם גדלים.
כך כבר עשרות בשנים.
אני מתבוננת בעולם המבוגרים של היום, שבו המחשב הוא כבר כלי אלמנטארי: מבוגרים משתמשים בו כדי לשלוף, באמצעות מנועי חיפוש, את המידע הדרוש להם, מקיימים קשרים בדואר אלקטרוני, מנצלים אותו לתועלתם ויודעים להיזהר מהפחים ומהסכנות שהוא עלול לטמון להם. נכון, לעיתים משמש אותנו המחשב גם למשחק ולבידור, אך אין זה העיקר. אני מסתכלת מבעד למשקפיים שלי - "משקפי הגיל הרך", ותוהה: האם אנחנו ממלאים את תפקידנו כלפי הילדים הצעירים, כפי שהבנו אותו - כפי שהבינו ברונר ודיואי? אמנם אני רואה אותם פועלים במחשב, אבל "זה לא זה": לומדות ומשחקי מחשב אינם חיקוי לפעילות העיקרית של המבוגרים.
רציתי להעמיד לרשות הילדים כלים אשר תואמים את התפתחותם, שיאפשרו להם פעילות במחשב כמו זו של המבוגרים: לחיפוש מידע, כמענה לשאלות שהם שואלים או נשאלים (ומתוך כך, לגיבוש תכונות כמו סקרנות ועקביות בחתירה לפתרון בעיה, ולפיתוח נטייה לחיפוש מידע), להתכתבות עם חברים וקרובים (ומתוך כך, לרכישת הרגלים ונוהגים ראשוניים בתחום החברתי–ערכי, בבחינת "כך כדאי וכך לא ראוי"),
וכל זאת באופן בטוח, כאשר הילדים מוגנים מפני כל נזק אפשרי אשר הכניסה למרחב האינטרנטי עלולה
לגרום להם.
כך נולד החלום על כלי "גוגלה"....
לחלום, כמסתבר, אפשר לבד, להגשמת החלום נדרשו גם שותפים.
נתמזל מזלי ואלה נמצאו לי: יקיריי, איריס וניר - הם איתי בהגשמת החלום, הם גם ממשיכים לחלום איתי...
שלושתנו משוכנעים:
גם ילדים צעירים רוצים – גם הם יכולים!
ד״ר רנה מיכלוביץ, ספטמבר 2010
משפחת גוּגָלֶה
ד”ר רנה מיכלוביץ 1932-2015
הוגת מיזם ״גוגלה״
מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי בשנים 1996-1986
מרצה בחוג לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מפקחת במחוז חיפה, גננת (החלה את דרכה כסייעת), אמא של ניר, חמות של איריס והאמא הרוחנית של ״גוגלה״.
ניר מיכלוביץ
שותף מייסד וסמנכ״ל טכנולוגיה
מפתח ומוביל פרויקטים בתחום התוכנה למעלה מ-30 שנה. ניר היה ממייסדי חברת Intercast, שעסקה בתחום הפצת וידיאו. היה מראשוני המפתחים במרכז הפיתוח של Microsoft בישראל, שם מילא תפקידים שונים בתחום פיתוח התוכנה, במשך כ–13 שנים: כמפתח, כראש צוות וכמנהל פרויקטים שונים בתחומי מערכות ההפעלה, התקשורת והאבטחה.
נשוי לאיריס, אב לארבעה ילדים וסבא של ארי ונטע.
ניר מיכלוביץ
שותף מייסד וסמנכ״ל טכנולוגיה
שלי ים
סמנכ״לית קשרי לקוחות
בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ושירותי אנוש ותואר שני בתקשורת במסלול דוברות ויחסי ציבור מאוניברסיטת חיפה. בעברה ניהלה תכניות יזמות ומנהיגות לבני נוער במסגרת עמותת יוניסטרים ויזמים צעירים. כמו כן ניהלה פרויקטים וקשרי קהילה בחברת רן וולף תכנון אורבני וניהול פרויקטים, בין הפרויקטים: התחדשות עירונית בעיר התחתית בחיפה ומעגן הדיג בקישון.
אם לשלושה ילדים.
שלי ים
סמנכ״לית קשרי לקוחות
חנה יובל
סמנכ״לית פדגוגיה
מפקחת בדימוס במשרד החינוך, באגף לחנוך קדם יסודי.
בעלת תואר שני בחינוך, באוניברסיטת חיפה.
מומחית לפדגוגיה בגיל הרך, הדרכת הורים והנחיית קבוצות.
מובילה תהליכי מנהיגות חינוכית, הערכה והעצמת הגננת, עורכת ומנחה תוכניות הדרכה והשתלמות לצוותים חינוכיים בגיל הרך.
בין מכלול תפקידיה: אחראית על תהליכי ההתמחות בהוראה בגיל הרך ונציגה לשיתוף פעולה ותיאום האגף, עם המכללות לחינוך.
"היתה לי הזכות לפגוש את ד"ר רנה מכלוביץ בצמתים משמעותיים בחיי-
גאה לצעוד לאורה ולהמשיך להגשים את חזונה!
אימא לשלשה וסבתא לנכדים מקסימים.
חנה יובל
סמנכ״לית פדגוגיה
אפרת אבו
עורכת לשונית
בעלת תואר ראשון בלשון עברית ובאנגלית, תואר שני בבלשנות ותעודת עורכת לשון בעברית; עוסקת גם בהוראת אנגלית ובתרגום. מחברת הספר Read A Book, ספר הדרכה להוראת אנגלית כשפה זרה באמצעות עידוד הקריאה. נוסף על כך, מאז נהייתה סבתא, כתבה כמה ספרי ילדים.
אפרת אבו
עורכת לשונית
אורית סרי
מדריכה בכירה
בעלת תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך ובעלת תעודה בייעוץ, ניהול והדרכה למערכות חינוך לגיל הרך בהתמחות קיבוצית מטעם סמינר הקיבוצים. בעברה: גננת, מנהלת מערכת חינוך לגיל הרך בקיבוץ שדות ים, יועצת ומלווה פדגוגית המתמחה בחינוך הקיבוצי. חברת קיבוץ שדות ים, נשואה ואם לשלושה ילדים.
אורית סרי
מדריכה בכירה
שלמה שטרן
מנהל מח׳ שירות לקוחות ואחראי פיתוח
שלמה שטרן
מנהל מח׳ שירות לקוחות ואחראי פיתוח
בעל רקע של למעלה מ–30 שנה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים מורכבים ללקוחות. עסק בתחום המחשוב והטכנולוגיה בחברות: בבנק לאומי, באופק ניירות ערך ובאלונקס. בעברו ניהל את אגף המחשוב של מערכת החינוך בעיריית קריית גת והיה בין הראשונים להטמיע את היערכות מערכת המחשוב במוסדות החינוך בעיר למאה ה-21, פרויקט שאף זיכה את העיר בפרס שר החינוך.
אב לשלושה, סב ל- 12 נכדים.
דורית רויטמברג
מעצבת חוויות משתמש
מעצבת גרפית, בוגרת המכללה לאומנויות ויצו בחיפה. בעלת ניסיון של 13 שנה במגוון משרדי פרסום .
כמו כן בוגרת האקדמיה של נטקרפט בלימודי עיצוב ממשקים (ux/ui).
חברת קיבוץ החותרים.
נשואה ואם לשלושה ילדים.
דורית רויטמברג
מעצבת חוויות משתמש
כותבי תוכן
שיתופי פעולה
הפטנטים שלנו
גלה-לי
מנוע חיפוש
מייל-לי
דואר אלקטרוני
כלי ניהול
הכיתה