כיצד נולדו כלי
גוּגָלֶה ?

 

מבעד למשקפיים מקבל העולם ממד נוסף: יש הרואים אותו בוורוד,

ה"ירוקים" – הירוק לנגד עיניהם,

ואני, ששנים רבות הרכבתי את "משקפי הגיל הרך",

מתבוננת בעולם וממשיכה לראות אותו מבעדם,

שואלת איך ראוי לו להיות – עבור ילדים קטנים....

ברונר אמר (מזמן) שאפשר  ללמד כל דבר בכל גיל,

בדרכים מתאימות, מתוך יושר אינטלקטואלי, ודיואי הבהיר (עוד לפניו) שילדים צעירים לומדים ובהנאה!
בעיקר תוך כדי משחק, שעה שהם מחקים את פעילות המבוגרים.

כנראה ראוי לנהוג כך – ללמד מגיל רך את שניתן, 
ובדרכים נאותות.

הפנמנו את זה ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו. פיתחנו בעבורם והעמדנו לרשותם כמעט כל כלי שבו משתמשים מבוגרים: כלי בישול וכלי נגרות, כלי גינה וכלי נגינה, וגם כלי תחבורה כמו אופניים. תוך כדי משחק, הם רוכשים שפה וידע, כללי זהירות ונורמות התנהגות, ולמעשה כל מה שחשוב לדעת על העולם שאל תוכו הם גדלים.

כך כבר עשרות בשנים.

אני מתבוננת בעולם המבוגרים של היום, שבו המחשב הוא כבר כלי אלמנטארי: מבוגרים משתמשים בו כדי לשלוף, באמצעות מנועי חיפוש, את המידע הדרוש להם, מקיימים קשרים בדואר אלקטרוני, מנצלים אותו לתועלתם ויודעים להיזהר מהפחים ומהסכנות שהוא עלול לטמון להם. נכון, לעיתים משמש אותנו המחשב גם למשחק ולבידור, אך אין זה העיקר. אני מסתכלת מבעד למשקפיים שלי - "משקפי הגיל הרך", ותוהה: האם אנחנו ממלאים את תפקידנו כלפי הילדים הצעירים, כפי שהבנו אותו - כפי שהבינו ברונר ודיואי?  אמנם אני רואה אותם פועלים במחשב, אבל "זה לא זה": לומדות ומשחקי מחשב אינם חיקוי לפעילות העיקרית של המבוגרים.

רציתי להעמיד לרשות הילדים כלים אשר תואמים את התפתחותם, שיאפשרו להם פעילות במחשב כמו זו של המבוגרים: לחיפוש מידע, כמענה לשאלות שהם שואלים או נשאלים (ומתוך כך, לגיבוש תכונות כמו סקרנות ועקביות בחתירה לפתרון בעיה, ולפיתוח נטייה לחיפוש מידע), להתכתבות עם חברים וקרובים (ומתוך כך, לרכישת הרגלים ונוהגים ראשוניים בתחום החברתי–ערכי, בבחינת "כך כדאי וכך לא ראוי"),

וכל זאת באופן בטוח, כאשר הילדים מוגנים מפני כל נזק אפשרי אשר הכניסה למרחב האינטרנטי עלולה

לגרום להם.

כך נולד החלום על כלי "גוגלה"....

לחלום, כמסתבר, אפשר לבד, להגשמת החלום נדרשו גם שותפים.

נתמזל מזלי ואלה נמצאו לי: יקיריי, איריס וניר - הם  איתי בהגשמת החלום, הם גם  ממשיכים לחלום איתי...

 שלושתנו משוכנעים:

גם ילדים צעירים רוצים – גם הם יכולים!

ד״ר רנה מיכלוביץ, ספטמבר 2010

ד”ר רנה מיכלוביץ 1932-2015
הוגת מיזם ״גוגלה״

מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי בשנים 1996-1986

מרצה בחוג לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מפקחת במחוז חיפה, גננת (החלה את דרכה כסייעת), אמא של ניר, חמות של איריס והאמא הרוחנית של ״גוגלה״.

משפחת גוּגָלֶה

תמונת ילדות ניר מיכלוביץ

ניר מיכלוביץ

שותף מייסד וסמנכ״ל טכנולוגיה

 תמונת ילדות איריס ים

איריס ים

שותפה מייסדת, מנכ״לית ויו”ר

תמונת ילדות של חנה יובל

חנה יובל

סמנכ״לית פדגוגיה

תמונת ילדות מיכל רוזנולד

מיכל רוזנולד

סמנכ״לית

תמונת ילדות של אורית סרי

אורית סרי

מדריכה בכירה

תמונת ילדות של שלי ים

שלי ים

סמנכ״לית קשרי לקוחות

תמונת ילדות דורית רויטמברג

דורית רויטמברג

מעצבת חוויות משתמש

תמונת ילדות אפרת אבו

אפרת אבו

עורכת לשונית

תמונת ילדות שלמה שטרן

שלמה שטרן

מנהל מח׳ שירות לקוחות ואחראי פיתוח

תמונת ילדות דפנה פורת

דפנה פורת

בודקת תוכנה

 
  • וואטסאפ
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

כל הזכויות שמורות לגוגלה (2009) בע״מ. השימוש באתר כפוף לתנאי שימוש ולמדיניות הפרטיות.   קישור להצהרת נגישות ©