סיפורי הצלחה

סיפורי הצלחה משילוב כלי גוגלה בגנים

גן זרון - ברמת גן

תקשורת בונה

מנהלת הגן עדי רפיד מספרת:

כלי גוגלה שימשו אותנו לעשייה חינוכית משמעותית במסגרת הלמידה מרחוק. שילבתי משימות חקר בגוגלה במערכת השבועית המובנית והיה שיתוף פעולה יפה מצד הילדים וההורים. למשל, ביקשתי מהם לחקור ב"גלה-לי" אודות חג הפסח ולשלוח אלי את המידע או להכין תעודת זהות ב"כתוב-לי" לכבוד יום העצמאות. אחד מילדי הגן אפילו שולח חידה שבועית לחבריו ב"מייל-לי". ההורים מרוצים מאד מהאפשרות לפעול בכלים מהבית, שמחים להרשות לילדים זמן מסך שבמהלכו הילדים פועלים באופן עצמאי, בטוח, עם תכנים תואמי גיל. כלי גוגלה מעניקים ערך מוסף משמעותי, כאשר הם מאפשרים לילדים למידה עצמאית מהבית, תחושת מסוגלות ותקשורת שגורמת לנו להמשיך להרגיש קרובים.

טיפוח סקרנות

שמירה

על קשר

פיתוח לומד עצמאי

מייל לי דואר אלקטרוני

גן חופית - יבנה

ממידע ליצירה

מנהלת הגן רויטל נווה מספרת:

מרכז המחשב שוקק במהלך כל היום בזכות גוגלה. אנו חוקרים ב”גלה-לי” נושאים שבהם עוסקים בגן, והילדים ממשיכים לחקור גם בבית ולהעמיק את הלמידה. לאחרונה ערכנו בגן פרויקט חקר בנושא סביבות החיים על כדור הארץ: יבשות, מדבריות, קרחונים, איים, הרי געש ועוד. הילדים אספו את המידע בשיתוף ההורים, ייצגו את המידע ביצירה או במסמך מסכם והציגו את המידע במליאה. המיצגים הוצגו לראווה בגן. זו הייתה למידה חווייתית מאד.

“מייל-לי” הוא כלי נהדר - הן מבחינה חברתית הן מבחינת רכישת הקריאה והכתיבה. אנו מקפידים לשלוח מכתבים לילד שחלה ולא הגיע לגן, וגם לי הילדים שלחו ברכת החלמה מהירה כשהייתי חולה.  מרגש ומחמם את הלב לראות את האפשרויות הגלומות בכלים, הן ברמה האישית והן ברמה החברתית. זה כלי שמעניק ערך מוסף משמעותי, וגם תורם למעורבות גדולה יותר של כל השותפים לעשייה החינוכית בפעילות הגן.

פיתוח

לומד עצמאי

גלה לי מנוע חיפוש

טיפוח

יצירתיות

גן אנקור- כפר סבא

מחנכים
לדמוקרטיה
כאורח חיים

מנהלת הגן אסתי שביט מספרת:

גוגלה הוא חלק בלתי נפרד מהגן שלנו ומשתלב בכל נושא שאנו עוסקים בו. השנה ערכנו פרויקט חקר בנושא בריאת העולם, חקרנו את הנושא ב"גלה לי" וכפעילות מסכמת כל ילד יצר באמצעות "כתוב לי" ספרון אישי – משלב את סיפור הבריאה, איורים וציור חופשי. בשנה שעברה בעקבות הבחירות שנערכו לכנסת ולרשויות המקומיות ערכנו בחירות משלנו בגן ובדקנו איזה מרכז בגן הילדים ירצו לשדרג. כשלב ראשון חקרנו אודות הבחירות ב"גלה-לי" ולאחר מכן ביצענו בגן בחירות הלכה למעשה עם קלפי במקביל לעריכת סקר ב"כמה כמה". הכלים מעניקים לנו ערך מוסף והלמידה באמצעותם חווייתית ומהנה ולכן היא גם משמעותית ומיטבית. גם בתקופה שבה לא התקיימו לימודים בגנים, המשכנו לשמור על קשר חם ב"מייל לי" ובירכתי על הכלים שמאפשרים לנו להמשיך להרגיש קרובים גם מרחוק.

גלה לי מנוע חיפוש

חינוך לדמוקרטיה: הכרה של המושגים רוב ומיעוט

גן דולב - גליל עליון

חוקרים ויוצרים

מנהלת הגן לימור אלון מספרת:

בגן שלנו התחולל השנה תהליך חקר מדהים! התהליך החל כאשר שתי ילדות מהגן ראו חמניות באחד מטיולי השבת המשפחתיים שלהן ולמחרת הגיעו לגן והחליטו לחקור את הנושא.

ישבתי איתן ויחד בנינו תוכנית חקר – חשבנו איפה נמצא את המידע, איך נוכל לאסוף אותו ולזכור אותו ובסוף להעבירו לילדים האחרים.

הן החלו בחקר ב"גלה לי", נעזרו ב"כתוב לי" על מנת להוסיף סמלים שיעזרו להן לזכור את המידע ולבסוף הכינו ספרון בנושא החמנייה. הן הציגו את הנושא במליאה ונעזרו בספרון ובכרטיסיות הסמלים.

תהליך זה סחף אחריו את שאר ילדי הגן, אשר החלו לחקור נושאים רבים ומגוונים כגון: מדוזה, נחש, צפרדע, שמש, ירח ונושאים נוספים מעולם התוכן שלהם. לאחר החקר הכינו ספרון המסכם את המידע ומלווה בציורים ובסמלים, והציגו את הנושא במליאה. הספרונים שלהם מוצגים לראווה בפינת הספר בגן.

גלה לי מנוע חיפוש

פיתוח מיומנות של תקשורת בכתב / אוריינות לשפה הכתובה

גן שיזף - בחולון

כותבים
מתוך עניין

מנהלת הגן אביבה עמרן מספרת:

כלי גוגלה משתלבים בחיי היום יום בגן והפכו לחלק טבעי בתהליך הלמידה של הילדים. הכלים מטפחים סקרנות, מעודדים חקר ותומכים ברכישת השפה הכתובה לקראת הכניסה לבית הספר. השנה, פנו אליי שני ילדים מהגן עם ציור שציירו ושיתפו אותי בכך שמאחורי הציור עומד סיפור. כתבנו יחד את הסיפור שהילדים חיברו והם הוסיפו איורים מתאימים. לאחר מכן הילדים כתבו את הסיפור בכוחות עצמם ב"כתוב לי". הכלים נגישים, ידידותיים ומותאמים ליכולות ולצרכי הילדים – כך שהם חווים הצלחה, מפתחים יכולות למידה עצמאית, רוכשים ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות.

עידוד ו"טיפוח" התנהגות חברתית: הקניית מנהגים

מייל לי דואר אלקטרוני

גן פטל - יקנעם

מפתחים שיחה
ומשתפים
פעולה

מנהלת הגן לובה מנקר מספרת:

מרכז המחשב הפך להיות שוקק במהלך היום כולו בזכות גוגלה. הילדים חוקרים ומעמיקים בנושאים שמסקרנים אותם, תוך שיתוף פעולה. למשל כאשר חקרנו על פרחים, הילדים שלפו מידע מ"גלה לי" וערכנו השוואה בין החמנייה לחרצית. בעקבות שינויי מזג האוויר, כל ילד בחר מאפיין של מזג האוויר וחקר על אודותיו.

לקראת פסח הכנו ב"כתוב לי" הגדה. הילדים עבדו בשיתוף פעולה מלא ובכבוד הדדי ומצאו יחד דרכים יצירתיות לפתרון בעיות.

מייל לי" הוא כלי נהדר לתקשורת ולרכישת השפה הכתובה. אני מעודדת את הילדים לשלוח באמצעות "מייל לי" המלצות לטיולים שערכו וברכות החלמה מהירה לילד חולה.

מחמם את הלב להתוודע למגוון האפשרויות הגלומות בכלים, הן ברמה האישית הן ברמה החברתית.

הקניית מיומנויות

שימוש בכלים אינטראקטיביים

מייל לי דואר אלקטרוני

טיפוח

יצרתיות

גן על אזורי - נתניה

מגלים את פלאי החלל ויוצרים דגם משוכלל

מנהלת הגן נתי טורג׳מן מספרת:

פעילות הילדים בכלי גוגלה היא חוויה מעצימה, התורמת להתפתחות האישית של כל ילד. בתהליך החקר הילדים מעלים רעיונות, מנהלים שיח ומעשירים אלה את אלה. השנה, לבקשת הילדים, ערכנו פרויקט חקר בנושא החלל. "גלה לי" הנגיש בעבורנו את המידע בצורה הטובה ביותר - בתכנים ובתמונות המרהיבות והמגוונות. בהמשך הכינו הילדים דגמים מורכבים של מערכת השמש. התהליך היה מלמד ומשמעותי. ההורים היו שותפים פעילים לאורך השנה, התרגשו לקבל מכתבים מילדיהם ועודדו את הילדים לפעול בכלי גוגלה גם בבית.

הקניית מיומנויות

שימוש בכלים אינטראקטיביים

גלה לי מנוע חיפוש

פיתוח לומד עצמאי

טיפוח סקרנות

גן שקד - שער הנגב

חוקרים בשמחה  בשיתוף המשפחה

מנהלת הגן רותי צרור מספרת:

כלי גוגלה הם אינטואיטיביים וידידותיים לילדים. המלל והמידע מותאמים היטב לשלב ההתפתחותי של הילדים ומאפשרים להם לפעול במחשב באופן עצמאי לחלוטין. "גלה לי" מסייע לנו בתהליכי חקר בגן. אני קוראת לתהליך "החקר הראשון שלי": כל ילד שחוגג יום הולדת עורך יחד עם הוריו בבית תהליך חקר על נושא שמעניין אותו ומציג את הנושא על לוח תצוגה. זוהי חוויה מעצימה ולמידה משמעותית ואיכותית מאוד, שהפכה כבר למסורת בגן שלנו. ההורים נרגשים ונהנים ממנה לא פחות מהילדים. מהלוחות השונים אנו יוצרים ספר גדול, המתעד את תהליכי החקר לאורך השנה. בכל פעם מחדש הילדים ואני נחשפים למידע נוסף. 

הכלים מעודדים תקשורת בין כל השותפים למעשה החינוכי. הצוות ואני משתפים את ההורים באמצעות מייל לי, הילדים שולחים מכתבים ושומרים על קשר עם חבר שנעדר מהגן ומתכתבים בהתלהבות עם הוריהם ואיתי, ואני מקפידה לענות על המכתבים בכל ערב ומוסיפה איורים כדי לעודד אותם להמשיך ולכתוב. נוכחתי לראות עד כמה הכלים מאפשרים לילדים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות אכפתיות ודאגה לאחר. התפקיד שלי הוא רק להנגיש אותם לילדים ולהורים, ומשם השמיים הם הגבול.

פיתוח לומד עצמאי

גלה לי מנוע חיפוש

טיפוח סקרנות

פיתוח

מיומנויות

חשיבה

גן גפן - גליל תחתון

מגלים את פלאי החלל ויוצרים דגם משוכלל

מנהלת הגן נחמי מזרחי מספרת:

מרכז המחשב הפך להיות שוקק במהלך כל היום בזכות גוגלה. הילדים חוקרים ב"גלה-לי" בזוגות, באופן עצמאי לחלוטין ומתחלפים ביניהם לאורך היום. אנו חוקרים ב”גלה-לי” בנושאים בהם עוסקים בגן, והילדים ממשיכים לחקור גם בבית ולהעמיק את הלמידה. אנו שומעות הדים חיוביים מההורים. מידי פעם אנו שולחות לילדים משימות בית, ומבקשות מהם לחקור בנושא מסוים ולשתף את המידע בגן. כרגע אנחנו עוסקים בנושא החלל, בעקבות השיגור של החללית "בראשית" לירח. הילדים חקרו בהנאה רבה על כוכבי הלכת ועל החלל, ולאחר מכן יצרנו בגן דגם של חללית. זו הייתה למידה חווייתית מאד. הילדים נהנים מאוד מ"מייל לי" ומתכתבים המון זה עם זה, עם צוות הגן ועם המשפחה המורחבת. אנחנו מקפידים לשלוח תמיד ברכת החלמה מהירה לילד שחלה ונעדר מהגן. זה כלי שמעניק ערך מוסף משמעותי, וגם תורם למעורבות גדולה יותר של כל השותפים לעשייה החינוכית בפעילות הגן.

גלה לי מנוע חיפוש

פיתוח

מיומנויות

חשיבה

טיפוח יצרתיות

גן גלי ציון - אשדוד

למידת עמיתים

מנהלת הגן ליאת פריטל מספרת:

גוגלה הוא חלק בלתי נפרד משגרת הגן שלנו ומשתלב בכל נושא שאנו עוסקים בו. כל בוקר נפתח בסימון נוכחות בלוח "מי בא לגן" ומענה על שאלת סקר וכך לומדים לאסוף מידע, לנתח גרפים ולקבל החלטות מושכלות.

לאורך השנה ערכנו בגן פרויקט חקר בנושא "הסביבה והים" במהלכו למדנו על חשיבות השמירה על הים ובעלי החיים שבו. הסרטונים החווייתיים ב"גלה לי" הנגישו את המידע לילדים וסייעו בתהליכי החקר. ערכנו סקר ב"כמה כמה" כדי לאפשר לילדים לבחור את בעל החיים שעליו ירצו לחקור. הילדים התחלקו לקבוצות, והמשיכו את הלמידה בבית בשיתוף ההורים. את המידע שאספו ייצגו ביצירה, משחק, הצגה, שיר או שילוט והציגו בפני חבריהם במליאה. זו הייתה למידה חווייתית ומעצימה מאד.

“מייל-לי” הוא כלי נהדר - הן מבחינה חברתית הן מבחינת רכישת הקריאה והכתיבה. הוא מאפשר לילדי הגן תקשורת שוטפת עם חברים שנעדרים בעקבות טיול או מחלה. השנה ילדה מהגן עברה לגור בארה"ב והיא והילדים משתפים זה את זה באמצעות המייל בחוויות וממשיכים להרגיש קרובים. מחמם את הלב לראות את האפשרויות הגלומות בכלים תואמי התפתחות, גם ברמת האישית וגם ברמה החברתית. כלי גוגלה מעניקים ערך מוסף משמעותי, וגם תורמים למעורבות גדולה יותר של כל השותפים לעשייה החינוכית בפעילות הגן.

שמירה

על קשר

מייל לי דואר אלקטרוני

פיתוח מיומנות של תקשורת בכתב / אוריינות לשפה הכתובה

שיתוף

בחוויות

גן הדס - רמת גן

חוקרים באהבה
ומתנסים בכתיבה

מנהלת הגן ציפי אשורי מספרת:

גוגלה הוא חלק בלתי נפרד משגרת הגן שלנו ומשתלב בכל נושא שאנו עוסקים בו בגן. הכלים מעשירים בידע, תורמים לפיתוח סקרנות ומיומנויות הכתיבה. גם בימים אלה כשהגן סגור, אנו ממשיכים בלמידה מרחוק ושומרים על קשר רציף בעזרת כלי גוגלה. "מייל לי" הוא כלי נהדר, הילדים מתעניינים בשלום חבריהם ומשפחתם המורחבת ומנהלים תקשורת כתובה "כמו גדולים". כולם נלהבים ושמחים מיצירת קשר בדרך זו. מחמם את הלב להתוודע למגוון האפשרויות הגלומות בכלים, הן ברמה האישית והן ברמה החברתית, במיוחד בתקופה הזו.

מייל לי דואר אלקטרוני

עידוד ו"טיפוח" התנהגות חברתית: הקניית מנהגים

פיתוח מיומנות של תקשורת בכתב / אוריינות לשפה הכתובה

גן מדברון - רמת גן

מגלים את פלאי החלל ויוצרים דגם משוכלל

מנהלת הגן דקלה רדעי מספרת:

פעילות הילדים בכלי גוגלה היא חוויה מעצימה, התורמת להתפתחות האישית של כל ילד. בתהליך החקר הילדים מעלים רעיונות, מנהלים שיח ומעשירים אלה את אלה. השנה, לבקשת הילדים, ערכנו פרויקט חקר בנושא החלל. "גלה-לי" הנגיש בעבורנו את המידע בצורה הטובה ביותר - בתכנים ובתמונות המרהיבות והמגוונות. בהמשך הכינו הילדים דגמים מורכבים של מערכת השמש, מעבורת חלל וחללית. התהליך היה מלמד ומשמעותי. גם בימים אלה כשהגן סגור, אנו ממשיכים בלמידה מרחוק ושומרים על קשר רציף בעזרת כלי גוגלה. הילדים נהנים במיוחד מ"מייל-לי" ומתכתבים המון זה עם זה, עם צוות הגן ועם המשפחה המורחבת.

פיתוח

מיומנויות

חשיבה

גלה לי מנוע חיפוש

פיתוח

לומד עצמאי

טיפוח סקרנות

  • וואטסאפ
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

כל הזכויות שמורות לגוגלה (2009) בע״מ. השימוש באתר כפוף לתנאי שימוש ולמדיניות הפרטיות.   קישור להצהרת נגישות ©