סיפורי הצלחה
סיפורי הצלחה משילוב כלי גוגלה בגנים
גן מה עושות האיילות - בראשון לציון
מגלים את פלאי החלל
מנהלת הגן קרן בירקנפלד מספרת:
גוגלה הוא כלי משמעותי מאוד אצלנו בגן.
כשהתחלנו לשלב אותו לא מזמן, ביקשתי מהילדים לחקור ב"גלה־לי" על נושאים שמעניינים אותם.
בסוף כל יום מי שרצה הציג את המידע שלמד במליאה באמצעות ״גלה־לי״ והמקרן. כעבור ימים אחדים נכנסנו לבידוד והכנתי סקר: "איזה נושא אני רוצה שנחקור בגן?" הילדים ענו עליו מבתיהם והנושא שנבחר היה החלל. כשחזרנו לגן מהבידוד יצאנו למסע לבניית תחנת חלל בגן.
חקרנו ב"גלה-לי" על מושגים שונים בתחום, כמו מעבורת החלל, אסטרונאוט, כוכבי הלכת ועוד, ועשינו מפת חשיבה - מה צריך כדי להקים בגן תחנת חלל: מעבורת חלל,
לוח בקרה, מיטה עם חגורה, בלוני חמצן וכדומה.
כדי להשלים את החקר, נתתי לילדים משימה לבית:
לבחור נושא ב״גלה־לי״ שקשור לחלל, לחקור עליו,
להביא ציור שקשור לנושא ומה שהם למדו. את הדפים אנחנו מניילנים ויש לנו ספרון מושגים בתחנה.
היום ילדי הגן שאלו אותי על היום והלילה, אז נכנסנו ל״גלה־לי״ כדי לחקור על השמש ועל היום והלילה ובנינו דגם של כדור הארץ מסתובב. הילדים האירו עליו בפנס כדי להמחיש את אור השמש - את היום ואת הלילה.
כדי לחקור לעומק על כוכבי הלכת, כל שני ילדים בחרו
כוכב לכת, חקרו על אודותיו והעתיקו את שמו מהשאלה "איך כותבים את זה?"
גן זרון - ברמת גן
תקשורת בונה
מנהלת הגן עדי רפיד מספרת:
כלי גוגלה שימשו אותנו לעשייה חינוכית משמעותית במסגרת הלמידה מרחוק. שילבתי משימות חקר בגוגלה במערכת השבועית המובנית והיה שיתוף פעולה יפה מצד הילדים וההורים. למשל, ביקשתי מהם לחקור ב"גלה-לי" אודות חג הפסח ולשלוח אלי את המידע או להכין תעודת זהות ב"כתוב-לי" לכבוד יום העצמאות. אחד מילדי הגן אפילו שולח חידה שבועית לחבריו ב"מייל-לי". ההורים מרוצים מאד מהאפשרות לפעול בכלים מהבית, שמחים להרשות לילדים זמן מסך שבמהלכו הילדים פועלים באופן עצמאי, בטוח, עם תכנים תואמי גיל. כלי גוגלה מעניקים ערך מוסף משמעותי, כאשר הם מאפשרים לילדים למידה עצמאית מהבית, תחושת מסוגלות ותקשורת שגורמת לנו להמשיך להרגיש קרובים.
גן חופית - יבנה
ממידע ליצירה
מנהלת הגן רויטל נווה מספרת:
מרכז המחשב שוקק במהלך כל היום בזכות גוגלה. אנו חוקרים ב”גלה-לי” נושאים שבהם עוסקים בגן, והילדים ממשיכים לחקור גם בבית ולהעמיק את הלמידה. לאחרונה ערכנו בגן פרויקט חקר בנושא סביבות החיים על כדור הארץ: יבשות, מדבריות, קרחונים, איים, הרי געש ועוד. הילדים אספו את המידע בשיתוף ההורים, ייצגו את המידע ביצירה או במסמך מסכם והציגו את המידע במליאה. המיצגים הוצגו לראווה בגן. זו הייתה למידה חווייתית מאד.
“מייל-לי” הוא כלי נהדר - הן מבחינה חברתית הן מבחינת רכישת הקריאה והכתיבה. אנו מקפידים לשלוח מכתבים לילד שחלה ולא הגיע לגן, וגם לי הילדים שלחו ברכת החלמה מהירה כשהייתי חולה. מרגש ומחמם את הלב לראות את האפשרויות הגלומות בכלים, הן ברמה האישית והן ברמה החברתית. זה כלי שמעניק ערך מוסף משמעותי, וגם תורם למעורבות גדולה יותר של כל השותפים לעשייה החינוכית בפעילות הגן.
גן אנקור- כפר סבא
מחנכים
לדמוקרטיה
כאורח חיים
מנהלת הגן אסתי שביט מספרת:
גוגלה הוא חלק בלתי נפרד מהגן שלנו ומשתלב בכל נושא שאנו עוסקים בו. השנה ערכנו פרויקט חקר בנושא בריאת העולם, חקרנו את הנושא ב"גלה לי" וכפעילות מסכמת כל ילד יצר באמצעות "כתוב לי" ספרון אישי – משלב את סיפור הבריאה, איורים וציור חופשי. בשנה שעברה בעקבות הבחירות שנערכו לכנסת ולרשויות המקומיות ערכנו בחירות משלנו בגן ובדקנו איזה מרכז בגן הילדים ירצו לשדרג. כשלב ראשון חקרנו אודות הבחירות ב"גלה-לי" ולאחר מכן ביצענו בגן בחירות הלכה למעשה עם קלפי במקביל לעריכת סקר ב"כמה כמה". הכלים מעניקים לנו ערך מוסף והלמידה באמצעותם חווייתית ומהנה ולכן היא גם משמעותית ומיטבית. גם בתקופה שבה לא התקיימו לימודים בגנים, המשכנו לשמור על קשר חם ב"מייל לי" ובירכתי על הכלים שמאפשרים לנו להמשיך להרגיש קרובים גם מרחוק.
גן דולב - גליל עליון
חוקרים ויוצרים
מנהלת הגן לימור אלון מספרת:
בגן שלנו התחולל השנה תהליך חקר מדהים! התהליך החל כאשר שתי ילדות מהגן ראו חמניות באחד מטיולי השבת המשפחתיים שלהן ולמחרת הגיעו לגן והחליטו לחקור את הנושא.
ישבתי איתן ויחד בנינו תוכנית חקר – חשבנו איפה נמצא את המידע, איך נוכל לאסוף אותו ולזכור אותו ובסוף להעבירו לילדים האחרים.
הן החלו בחקר ב"גלה לי", נעזרו ב"כתוב לי" על מנת להוסיף סמלים שיעזרו להן לזכור את המידע ולבסוף הכינו ספרון בנושא החמנייה. הן הציגו את הנושא במליאה ונעזרו בספרון ובכרטיסיות הסמלים.
תהליך זה סחף אחריו את שאר ילדי הגן, אשר החלו לחקור נושאים רבים ומגוונים כגון: מדוזה, נחש, צפרדע, שמש, ירח ונושאים נוספים מעולם התוכן שלהם. לאחר החקר הכינו ספרון המסכם את המידע ומלווה בציורים ובסמלים, והציגו את הנושא במליאה. הספרונים שלהם מוצגים לראווה בפינת הספר בגן.
גן שיזף - בחולון
כותבים
מתוך עניין
מנהלת הגן אביבה עמרן מספרת:
כלי גוגלה משתלבים בחיי היום יום בגן והפכו לחלק טבעי בתהליך הלמידה של הילדים. הכלים מטפחים סקרנות, מעודדים חקר ותומכים ברכישת השפה הכתובה לקראת הכניסה לבית הספר. השנה, פנו אליי שני ילדים מהגן עם ציור שציירו ושיתפו אותי בכך שמאחורי הציור עומד סיפור. כתבנו יחד את הסיפור שהילדים חיברו והם הוסיפו איורים מתאימים. לאחר מכן הילדים כתבו את הסיפור בכוחות עצמם ב"כתוב לי". הכלים נגישים, ידידותיים ומותאמים ליכולות ולצרכי הילדים – כך שהם חווים הצלחה, מפתחים יכולות למידה עצמאית, רוכשים ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות.